Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Draadvormige algen, spinnenwebachtig genre

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Kévin
2 berichten
kévin fr


Hallo allemaal. Dit is de eerste keer dat ik een bericht plaats op de site, ik heb hulp nodig van iemand omdat ik sinds enige tijd last heb van groene draadalgen die zich ontwikkelen in mijn 60L aquarium. Als beginner in de aquaristiek heb ik een foto bijgevoegd van de beschreven algen. Iemand vertelde me dat het komt doordat ik geen aquariumachtergrond (poster) heb, omdat de muur aan de achterkant van mijn aquarium wit is, en het lijkt erop dat dit te veel licht in het aquarium geeft??? Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?? Bedankt

http:/img836.imageshack.us/img836/2200/img20130330092805.jpg

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

algen maken deel uit van de natuur en dus ook van het aquarialeven.

Je kunt echter wel strijden tegen hun ontwikkeling; ze kunnen worden veroorzaakt door te krachtige verlichting, reflectie van licht, wit licht, te lange belichtingstijd, direct zonlicht, te veel voeding, een gebrek aan waterverversing, enz.

Begin inderdaad eerst met het verwijderen van het probleem met de reflectie van de muur, en vervolgens, als het om draadalgen gaat, handmatig verwijderen.

Aquariumliefhebbersgroet.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.