Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

dode vis

7 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
bernard
8 berichten
bernard fr


ik heb een vis die verdwenen is ik denk dat hij dood is en dat hij vastzit achter een steen omdat het mijn eerste vissen zijn weet ik niet wat te doen behalve het water controleren dat goed is daarna? bedankt voor je antwoord

franck
233 berichten
franck fr

bonjour

il n'y a pas que l'eau qui peut etre la cause de la mort de ton poisson il peut a voir l'age une maladie une infection ou il s'est fait tuer par un autre

bernard
8 berichten
bernard fr

als ik de dode vis niet terugvind, is het dan gevaarlijk voor de andere vissen wat moet ik doen, dank u

franck
233 berichten
franck fr

In het algemeen is het niet echt gevaarlijk, maar het hangt af van de oorzaak van de dood, want als het komt door een ziekte, kan deze zich verspreiden naar de rest van je aquarium, omdat het lichaam van de dode zal gaan rotten en uiteenvallen in je aquarium.

Ik raad je ten zeerste aan om het karkas te vinden en voor de veiligheid je water te behandelen met een product; het is beter één dode dan een hele populatie.

Tegelijkertijd vertel je me niet om welke vis het gaat

bernard
8 berichten
bernard fr

bedankt, de vis is een corydora, hij was wit 3 goede centimeter, ik heb een deel van de stenen verplaatst maar ik kan hem niet terugvinden, er zijn nog twee gestreepte en 5 Sumatra barbelen die voor het moment in vorm zijn, welk product moet ik gebruiken? ik heb zojuist de watertest gedaan, alles is goed, bedankt

franck
233 berichten
franck fr

ik veronderstel dat je net je corydoras hebt gekocht?

Als dat zo is, is hij waarschijnlijk gestorven vanwege stress of een slechte acclimatisatie aan het water van je aquarium, want het is een vis die tot 10 jaar kan leven.

Probeer in de planten of op je filter te kijken, want het is mogelijk dat hij daar zit, wat betreft het product ken ik de parameters van je water niet, maar als eerste kun je een waterconditioner van sera gebruiken, die hebben de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Ter informatie, corydoras leven in scholen tot 10 per soort, ik raad je sterk aan om ze in groepen te houden, ik weet dat het veel geld kost, maar liefde is onbetaalbaar en bovendien is het bijna Valentijnsdag, dus het kan een cadeau-idee zijn.....

En als ze in scholen zwemmen, zul je zien dat het super mooi en grappig is.

Je moet ook rekening houden met het feit dat je barbelen uit een Aziatisch biotoop komen, terwijl de corydoras uit de Amazone komen, dus ze hebben niet dezelfde behoeften.

Hoeveel liter bevat je aquarium?

bernard
8 berichten
bernard fr

96 liter met 8 planten ph 7/2 7/5 een beetje nitraat 2 nitriet 0 water licht hard de vis hebben we vastzittend in een plant gevonden, behalve de staart, toen ik 8 dagen geleden mijn eerste 8 vissen kocht, heb ik het water laten testen en gevraagd naar vissen van hetzelfde continent, de verkoper die mij de vissen verkocht heeft, verzekerde mij dat er geen probleem zou zijn omdat de twee soorten heel goed samenleven

als beginner heb ik volledig vertrouwd op de verkoper

herinnering dat mijn aquarium al drie weken draaide voordat de vissen aankwamen. bedankt voor al deze informatie.

franck
233 berichten
franck fr

zonder je te willen beledigen, de verkoper heeft je echt voor de gek gehouden, hoe kunnen Amazonische vissen nu samenleven met Aziatische vissen? Ze hebben niet dezelfde behoeften qua water en voeding.

Voor jouw aquarium, gezien het kleine volume, raad ik je aan om elke week 1/3 van het water te vervangen, omdat het veel moeilijker is om de waterkwaliteit te behouden in een kleiner aquarium. Ik had ook een 96L en heb die ingeruild voor een 240L.

Wat je ook moet weten is dat Sumatraanse barbelen carnivoren zijn en zeer territoriaal. Dus als je later nog andere vissen wilt toevoegen, zal je je moeten beperken tot Aziatische vissen.

Gedrag en compatibiliteit van barbelen: Groepsvis die in een school van ongeveer tien individuen gehouden moet worden (minimaal vijf). Het gedrag van de school is dan zeer levendig en interessant. Echter, barbelen houden ervan de baas te spelen in het aquarium en spenderen veel tijd aan het achtervolgen van andere bewoners van het aquarium. Ze hebben ook de neiging om alles dat uitsteekt te bijten: een hand, de baarddraden van een vis of zelfs vinnen. Als ze in een te kleine groep of alleen worden gehouden, kan deze vis agressief worden tegenover andere bewoners van het aquarium. Daarom worden ze niet aanbevolen voor een gemeenschapsaquarium.

Habitat: Indonesië, Sumatra, Thailand en Borneo.

gedrag van de corydoras: Veroorzaakt geen problemen, leeft in groep (minimaal 6 corydoras van dezelfde soort) en brengt zijn dagen door met graven in de ondergrond op zoek naar voedsel. Af en toe stijgen ze naar de oppervlakte om lucht te happen en laten ze een luchtbel los.

habitat: Zuid-Amerika: Colombia, Brazilië

Dit was een korte beschrijving van de vissen die je gekocht hebt


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.