Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

De oren van je kat schoonmaken en advies voor de verzorging

3 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Frédéric
6 berichten
frédéric fr


Hallo iedereen, ik kom naar jullie toe voor hulp over hoe ik de oren van mijn kat schoon moet maken. Hij krabt zich vaak en miauwt tegelijkertijd, ik denk dat het jeukt (ik heb zelf ooit oorproblemen gehad dus ik begrijp hem wel ^^)

Ik weet niet hoe ik het moet doen en wat ik moet vermijden.

Ook zou ik advies willen over het wassen van hem, want deze slimme kerel had het briljante idee om bij zijn kattenbak te gaan spelen, en deze sukkel is op zijn zij erin gevallen ^^ (ja ik weet het, hij is te impulsief en bezeert zichzelf heel vaak ^^, gelukkig hebben ze 9 levens ^^), dus nu geen knuffels, en tijd voor een schoonmaakbeurt.

Hebben jullie advies en aanbevelingen voor mij om zijn toilet goed te maken en fouten die schadelijk voor hem kunnen zijn te vermijden?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet

Elodie
135 berichten
elodie fr
[links]Hallo Fredo,[/links][links] [/links][links]we hebben een video gemaakt over het onderwerp: https://www.youtube.com/watch?v=Ln2i26ALuW8[/links][links] [/links][links]Als u nog andere vragen heeft, aarzel dan niet.[/links][links] [/links][links]Fijne dag[/links][links]Elodie van zoomalia[/links]
Aurélia
8 berichten
aurélia fr

Goedemorgen. Ook al is dit onderwerp een beetje (heel erg^ ^) verouderd, ik wil er graag wat extra informatie aan toevoegen voor toekomstige baasjes die het zullen raadplegen... Let op, katten zijn vaak onderhevig aan wat we oormijt noemen!! è_é Net als bij de menselijke schurft, wordt dit veroorzaakt door kleine mijten, die zich hier nestelen in de gehoorgang van onze katachtige vrienden. Dit veroorzaakt ondraaglijke jeuk en een soort zwart vuil dat soms lijkt op droge korsten (en soms ook vergezeld gaat van een abnormale geur). In geval van twijfel, aarzel vooral niet om te raadplegen (dierenartsen zijn zo gewend dat dit bij katten voorkomt, dat ze meestal zelfs geen microscoop nodig hebben om te weten of het gewoon "oorsmeer" of mijten zijn), want het reinigen van de oren is niet voldoende om de parasieten te elimineren. Wetende dat het, afgezien van dat het extreem oncomfortabel is voor de kat en op de lange termijn zelfs het trommelvlies kan perforeren, blijkt dat deze mijt ook overdraagbaar is op mensen, is het echt aan te raden om te behandelen!!!! ;-( De behandeling bestaat uit het goed reinigen van de oren en vervolgens in de schone gehoorgangen een mijtwerend product toedienen (sommige alleen op recept, andere vrij verkrijgbaar... er zijn zalf/gel vormen die men eenmaal per week aanbrengt in de oren gedurende 4 tot 6 weken (op recept of te koop bij de dierenarts), en druppels/lotions (in apotheken, dierenwinkels en op internet) die men elke dag toepast gedurende ten minste een maand), en ook (niet verplicht maar bij voorkeur om echt gerust te zijn) een behandeling met een pipet die tegelijkertijd werkt tegen teken, vlooien en deze beruchte mijten (niet alle pipetten behandelen ook deze mijten, maar de meest bekende merken doen het negen keer op tien). Natuurlijk, aangezien deze schurft ook besmettelijk is tussen katten, is het raadzaam om alle katten in huis tegelijkertijd te behandelen als men niet het slachtoffer wil worden van herbesmetting.

In de hoop nuttig te zijn geweest.... Cat-groeten!^_^
Samuel
8 berichten
samuel fr

Bedankt voor de aanvullende informatie. In sommige gevallen weet ik dat het vervoer van een kat niet altijd makkelijk is, maar het advies van een dierenarts kan helpen om enkele fouten te voorkomen.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.