Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

corydoras panda's

3 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Alain
259 berichten
alain fr


Hallo,

 

Het feit dat je Neon tetra's hebt gekozen betekent dat je geen zeer hoge temperaturen kunt hebben. Boven de 25/26°C lopen ze het risico om een ziekte te ontwikkelen genaamd Pistophoriosis van Cheirodons (Neonziekte) die uiterst vernietigend is.

Dat verklaart waarom het essentieel is om, voor het bevolken van het aquarium, andere vissen te kiezen die de voorkeur geven aan koel water of eventueel een compromis te sluiten met een temperatuur van 24°C die geschikt zou kunnen zijn voor meerdere andere soorten.

In ieder geval, in een bruto volume van 120L, is het beter om niet te veel combinaties te maken en om een groep vissen per zwemzone te kiezen. De middenzone kan eventueel twee groepen huisvesten als het aquarium 1m voorkant heeft.

Voorbeeld van een populatie:

Dus je hebt al de panda corydoras voor de bodem. Je kunt zonder problemen tot 10 individuen gaan.

Voor het midden, heb je al de 15 Neon tetra's, je kunt nog 5 of 6 zwarte tetra's (Gymnocorymbus trenetzi) toevoegen die prima leven bij 23/24°C of een groep van 6 of 7 driestreep potloodvissen (nannostomus trifasciatus) voor het midden en het oppervlak (minimaal 24°C) en voor het oppervlak, een groep van een tiental bijlzalmen (Carnegellia strigata). Voor deze laatstgenoemden moet het aquarium zeer goed afgedekt zijn want ze springen heel gemakkelijk uit het water.

Deze populatie is geografisch consistent (Zuid-Amerika) en hun behoeften voor waterkwaliteit zijn identiek.

 

 

Alain

ludovic
6 berichten
ludovic fr

Hallo Alain 

Om te beginnen wil ik je bedanken voor de tijd die je besteedt aan het beantwoorden van al deze vragen die we op dit forum achterlaten.

Nou, ik kom net uit de winkel en heb zojuist een klein druppeltestkoffertje gekocht wat me in staat zal stellen jullie de parameters van mijn water in een toekomstige post te geven (ik moet de handleiding lezen). Bovendien is het morgen zondag, de dag van de waterverversing (10%) zoals elke week.

Ik wil gewoon zeker weten dat ik je post goed begrepen heb:

Oké om mijn populatie panda-corydoras uit te breiden tot 10 individuen, maar het is daarna dat ik zeker wil zijn dat ik het goed begrijp. 6 of 7 driestreep potloodvissen (nannostomus trifasciatus) is oké voor mij, maar voor de bijlzalmpjes (Carnegellia strigata) is het extra of moet ik een keuze maken uit de lijst? Want als het de potloodvissen + de bijlzalmpjes zijn, zou dat dan niet te veel vissen voor mijn aquarium zijn?

Kun je dit bevestigen voor mij? Ik heb geen haast, maar ik wil niet zomaar iets doen, ik maak al genoeg fouten en ik wil niet langer vertrouwen op de verkopers, daar heb ik vanmiddag weer bewijs van gehad.

Ludo.

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,

 

1°) De tests:

Je moet de waarden van het water in je aquarium meten, maar ook van het kraanwater.

Aangezien je elke week 10 tot 15% van het water moet verversen, is het beter dat het leidingwater geen parameters heeft die die van het aquarium kunnen verslechteren, zoals te hoge nitraatwaarden (seizoenschommelingen) of een hardheid die de Gh van het aquarium zou kunnen verhogen.

2°) De vissen:

- De driestreep potloodvissen (nannostomus trifasciatus) leven in het bovenste deel van het aquarium en zij zwemmen graag dichtbij het oppervlak. Zij zullen dus af en toe het bovenste deel van het aquarium delen met de Neonvissen.

- De bijlzalmen (Carnegellia strigata) leven uitsluitend aan het oppervlak. Bij hun vormen de groepen goed gescheiden en het is zeer zeldzaam dat ze zich mengen met de andere vissen.

 

Dus, twee mogelijke keuzes met deze vissen:

a) Corydoras op de bodem, Neonvissen in het midden en Carnegelia aan het oppervlak.

b) Corydoras op de bodem, Neonvissen in het midden en Potloodvissen aan het oppervlak met de mogelijkheid om soms te mengen met de neonvissen.

 

Alain

 

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

ik wil alleen een klein ding toevoegen aan Alain: de Vliegende Bijlvis heeft inderdaad een naam, dus je hebt een goed afgedekt aquarium nodig aan de oppervlakte om te vermijden dat je je vissen gedroogd terugvindt.

Voor de waterwissels, gezien je volume en de populatie, reken op 20 l / week.

Aquariumgroeten.

 

 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.