Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

calopsittes en parkieten in dezelfde kooi?

2 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
alain
1 berichten
alain fr


hallo, kan men een koppel grasparkieten samen zetten met een koppel valkparkieten? dank u voor uw antwoorden. Alain.

Patricia
1 berichten
patricia fr

Hallo Alain, ik heb in mijn volière 3 valkparkieten en twee grasparkieten die heel goed samenleven. Ik had aanvankelijk 1 tamme valkparkiet die handgevoed werd door mijn vriend kweker die mij toonde hoe ik ze moest voeden, daarna kocht ik er nog een die ik zelf met de hand heb grootgebracht, en dat is de meest knuffelige van allemaal en zo heet hij ook. Op een dag kochten we een hele blauwe grasparkiet en die hebben we bij de valkparkieten gezet en om te voorkomen dat deze alleen zou zijn, heeft mijn dochter een andere blauwe grasparkiet genomen (maar niet dezelfde blauwe als de eerste) van haar vader die meerdere parkieten heeft. Omdat ik gewend was mijn tamme valkparkieten los te laten met de deur open (ze komen op mijn hoofd of schouder), merkte ik dat slechts één van de twee grasparkieten het durfde de volière uit te komen, het is een vrouwtje en ook het kleinst, ik merkte dat ze vanaf het begin de wet stelde, en ik zag ook met de tijd dat ze bevriend raakte met Knuffel want ze volgt hem onophoudelijk als hij uit de volière komt, het is echt heel grappig om ze samen te zien... Sindsdien heb ik nog een valkparkiet gekocht in de dierenwinkel, (niet handgevoed) en ik ben er erg blij mee want door mijn 2 andere valkparkieten op me te zien komen, heeft ze zich in de loop van de tijd zelf getemd en komt ze op mijn schouder zitten net als de anderen. Bovendien heb ik geen probleem om ze weer in hun volière te krijgen, ik hoef alleen maar zachtjes de valkparkieten in de kooi te zetten en de grasparkiet genaamd Dolly gaat daarna vanzelf naar binnen als ik het haar vraag. Omdat ik nog een volière heb met diamantduifjes en 2 kanaries, heb ik besloten ook hen los te laten als ik hun volière schoonmaak, in het begin om ze er weer in te krijgen zonder stress sloot ik de luiken en in het donker kan je ze makkelijker vangen en terug in de kooi zetten want dagvogels bewegen niet meer in het donker, maar ze vinden het toch niet fijn... En toen bedacht ik op een dag bij mezelf, "uiteindelijk als jullie niet meer door mij gevangen willen worden moeten jullie maar zelf naar binnen". Drie dagen later, toen ik de volière schoonmaakte, zei ik dat ze naar binnen moesten gaan, en door het woord te begeleiden met een armgebaar alsof ik ze naar hun volière duwde, gingen ze allemaal naar binnen zonder dat ik ze hoefde te vangen... Sindsdien zijn al mijn vogels goed ingewijd, als ik de deur open doen zij naar buiten, vliegen rond in de kamer en als ze zien dat ik klaar ben met het schoonmaken van hun volière gaan ze braaf naar binnen. Ik had nooit gedacht dat dit mogelijk was, vooral met niet-tamme vogels zoals de kanaries en diamantduifjes, en toch is het de waarheid, en het is het bewijs dat het mogelijk is om te communiceren met dieren maar onder bepaalde voorwaarden, de eerste is om van ze te houden met respect... Ik ben erg blij met deze relatie met mijn vogels... zeker leven ze niet continu in vrijheid maar ze zitten niet altijd achter tralies behalve twee van hen die niet naar buiten willen omdat zij zich veiliger voelen in hun volière, ik laat de keuze aan hen, het is aan hen om te beslissen of ze naar buiten willen of niet... Ik hoop dat mijn bericht je geholpen heeft om het wat duidelijker te zien... Patricia S

Elodie
3 berichten
elodie fr

Grasparkieten kunnen echte pestkoppen zijn met valkparkieten. Ik raad af om ze samen te zetten als je wilt fokken, anders kunnen je grasparkieten je jonge valkparkieten doden.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.