Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Begin algen maar weet niet wat

3 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Lucas
1 berichten
lucas fr
Hallo allemaal! Het is nu enkele maanden geleden dat ik mijn aquarium opnieuw heb ingericht na een invasie van een cyano-bacterie in mijn aquarium, een echte plaag! Ik heb alles in januari helemaal vernieuwd, en nu begin ik sinds een paar weken kleine zwarte algen op de randen van mijn bladeren te zien verschijnen; ook wat kleine groene, maar heel klein. Sommige planten die deze algen erop hebben, zijn plotseling snel gaan groeien alsof ze zich bedreigd voelden. Ik heb het gevoel dat ik het begin van Cyano heb. En op mijn rotsen heb ik ook een soort bruin laagje dat zich heel snel vestigt en ook mijn diepte-relief achtergrond. Ik heb al twee discusvissen sinds een maand, ze doen het heel goed en ik zou ze niet willen verliezen door dit, daarom zou ik mensen die zeer gekwalificeerd zijn in aquaristiek willen vragen wat ik zou kunnen doen om snel te handelen en dit alles uit te roeien. Ik dank jullie bij voorbaat
Michel
470 berichten
michel fr
Hallo,Kan je ons je waterparameters doorgeven. No2, no3, po4. Lichtsterkte in lumen/liter. Verlichtingsduur per dag. Wat is de filtercapaciteit.Ik heb zojuist op aquachange gekeken voor de onderhoudsparameters van discusvissen. Het water moet zeer zuur zijn, pH lager dan 6,5. Een filtratie over turf zou de algen kunnen doen verdwijnen.Met vriendelijke groetMichel
mylvie
1 berichten
mylvie fr
Bonjour à vous tous , j'ai eu se problème , j'ai tout essayé même refaire l'aquarium mais NON ça revient toujour ,Alors j'ai JETÉ toutes les plantes ,bien lavé le sable et tout se qui se trouve dans l'eau et j'ai attendu 2,3 jours pour voir si tout était ok depuis.....j'espère être tranquille
Michel
470 berichten
michel fr
Hallo,Algen in een aquarium zijn normaal. Te veel betekent dat er een onbalans is, vaak van een teveel aan nitraten of het aquarium krijgt te veel buitenlicht.Michel

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.