Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

aquariumwater

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
LAETITIA
7 berichten
laetitia fr


Hallo, kan iemand mij vertellen hoe lang je moet wachten na het toevoegen van verse bacteriën voordat je de eerste vissen kunt plaatsen.

Sandra
261 berichten
sandra fr

Bonjour Laetitia,

As-tu fait le test des nitrites?

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

voor het opstarten van een aquarium kunnen we over het algemeen de bewoners introduceren 1 maand na het opzetten; na 3 weken controleren we de stijging van het nitrietgehalte en vervolgens de daling (gemiddeld duurt dit 2 tot 3 dagen).

Uiteraard voeren we gedurende deze maand elke week waterverversingen uit (het volume van de verversing is afhankelijk van het volume van het aquarium en het type aquarium, maar minimaal 10% van het volume).

Aquariumliefhebber.

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Goedenavond Laetitia,

Voor de opstart van een aquarium zie wat ik eerder heb geantwoord (1 maand voor de opstart) anders is het kassa kassa voor de verkopers die naar mijn mening niet zo zeer aquarianen zijn. Alles hangt af van wat je wilt doen: de "verkopers" verrijken of aan aquaristiek doen.

Wat betreft de bevolking, reken je 1 cm. vis per liter water om niet over te bevolken; de guppy meet ongeveer 5 cm. volwassen dus je zou kunnen gaan tot 15 guppy's (een school van guppy mannetjes is prachtig), maar je zal 10 l water per week moeten veranderen.

Inderdaad, 55 l. is niet erg groot.

Anders, veel succes.

Aquaristisch

franck
233 berichten
franck fr

hallo Laetitia

ik neem even de vrijheid om op je bericht in te breken, want als het op guppy's aankomt, weet ik er veel van.

Als je inderdaad een guppy aquarium in je kleine 55L wilt starten, zou ik je adviseren om er alleen mannetjes in te doen zoals Jean-Pierre zei, maar ik zou er geen 15 doen omdat je ook moet denken aan de bodemvissen zoals corydoras.

persoonlijk zou ik je aanraden om maximaal 10 mannelijke guppy's en 3 corydoras te beginnen, en vooral natuurlijke planten zoals cryptorine, dit alles op een voedzame bodem


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.