Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Aquarium circulatiepomp

5 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
benoit
4 berichten
benoit fr


Ik zou graag jullie mening willen over een stromingspomp voor mijn cichlidenaquarium. Ik heb een JUWEL VISIO 260 met 4 paren die half juni zullen aankomen en ik ben van plan de SERA SPM 8000L/u te kopen. Wat denken jullie ervan? Met vriendelijke groeten

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo,

voor 260 l. welke cichliden wil je plaatsen?

Daarna zullen we over de beluchting praten.

Aquaristische groeten.

benoit
4 berichten
benoit fr
Malawi
Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo Benoit,

je aquarium is te klein voor Malawi,

je moet rekenen op een minimum van 1,50 * 0,50 * 0,50 (dus 375 l. bruto).

Toen ik begon met Malawi ben ik gestart met 2,00 * 0,50 * 0,50 (500 l.), daarna 2,00 * 0, 60 * 0,60 (720 l.) en uiteindelijk de laatste kleine 3,00 * 0,60 * 0,60 (binnenafm. dus 1080 l.); je kunt lezen wat je moet doen voor dit type aquarium in het hoofdstuk "Realisatie van mijn aquarium" (een paar hoofdstukken eerder), de materialen zijn aangepast voor elk aquariumvolume.

Je filtratie is intern op de Juwel, wat ook leidt tot een verlies van watervolume.

Als je ooit besluit om Malawi te doen, zal je een groter volume nodig hebben.

Met de 260 l. bruto kun je een Tanganyika beginnen met kleine soorten, of een klein West-Afrika.

Aquaristiek.

benoit
4 berichten
benoit fr
Eigenlijk ben ik een beetje verrast door je adviezen, tenzij ik het verkeerd heb begrepen wat betreft de diversiteit, want waar ik mijn vissen koop, hebben ze me verteld dat er geen probleem is, maar niet meer dan 3 paren met mijn aquarium. Hier is een link. Dit zijn precies die cichliden https://www.leboncoin.fr/animaux/482487714.htm?ca=6_s
En de interne filter heb ik verwijderd om een externe te installeren
Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo Benoit,


ik heb naar het adres gekeken en ik ben verbaasd over je antwoord, want die winkel heeft een goede reputatie (althans vroeger), tenzij je op een goede verkoper bent gestuit en verder niets?


Malawi-cichliden hebben grote zwemruimtes nodig (minimaal 1,50 m), ze moeten bij voorkeur in trio's geïnstalleerd worden (1 mannetje en 2 vrouwtjes) omdat wanneer het vrouwtje haar jongen heeft losgelaten (buccale incubator) na 3 weken (zonder te eten), het mannetje haar blijft najagen met zijn verlangens en omdat ze moe en zwak is, overlijdt ze in de meeste gevallen.


En ook, wanneer je al het nodige decor hebt geïnstalleerd (kalkstenen en bodemzand), zal het niet meer het initiële volume zijn.


Verder heel goed voor de externe filtratie.


Als je net als ik in Bretagne bent en je wilt Malawi doen, profiteer dan van de adviezen die ik al heb gegeven en ik kan je nog meer geven.


Om je gerust te stellen, ik ben een voormalig voorzitter van een Aquariumclub (die momenteel slaapt wegens gebrek aan fondsen), evenals artikelen over de realisaties van de aquaria van de grote Afrikaanse meren toen ik deel uitmaakte van de FAAB (Federatie van Aquariumverenigingen van Bretagne).


Aquariumhoudend.


 


 



Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.