Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

aquarium bodem

8 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Cédric
13 berichten
cédric fr


hallo allemaal,

Ik begin met een aquarium dat ik zelf heb gemaakt, ik zou graag advies willen over hoe ik de bodem goed kan doen, de hoeveelheid kwarts weten en alles wat er nog meer nodig is, het is de eerste keer dat ik echte planten in een aquarium ga zetten!

De afmetingen: Lengte 70cm

                            Breedte 30cm

                            Hoogte 50 cm 

Bedankt.

stéphanie
63 berichten
stéphanie fr

Kwarts is niet erg goed voor bodemvissen dus je kunt het niet gebruiken omdat het te scherp is, kies liever voor een fijn zand dat geen kwarts is.

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Goedenavond,

helemaal juist voor de kwarts,

voor de bodem van een beplante aquarium, ga het hoofdstuk "Het realiseren van een aquarium" lezen, Cédric, en je zal de antwoorden op je vragen vinden.

Aquariumgroetjes. 

Cédric
13 berichten
cédric fr

ok bedankt van jouw kant, ik zal dat eens bekijken

groet

Cédric
13 berichten
cédric fr

bijvoorbeeld zou dit zand welkom zijn in het aquarium? 

 

https://www.zoomalia.com/animalerie/sable-loire-9-litres-zolux-p-5357.html

céline
38 berichten
céline fr

Hallo,

Dit zand zou zeer geschikt zijn voor jouw aquarium. Als je 3 cm dik zand wilt hebben, heb je ongeveer 8 Kg nodig.

Prettige dag.

Cédric
13 berichten
cédric fr

hartelijk bedankt en wat heb ik verder nog nodig behalve zand?

 

Alain
259 berichten
alain fr

Hallo,


 


Voor planten heb je voedzame grond nodig.


Het eenvoudigste is de Aquabasis van JBL.


 


a) De potgrond (Aquabasis): deze wordt eerst op de bodem van het aquarium gelegd, 3 cm is genoeg om de planten te laten groeien.


Dat betekent, in jouw geval, voor 3 cm potgrond: 7x3x0,3 = 6,3 liter of 6,3x1,4 = 8,82 kg


b) Het zand (zand van de Loire): Omdat de potgrond lichter is dan het zand, heeft het de neiging om naar de oppervlakte te stijgen. Om dit probleem tegen te gaan, heb je minstens 5 cm zand nodig.


Dat betekent, in jouw geval voor 5 cm zand: 7x3x0,5 = 10,5 liter of 10,5x1,4 = 14,7 kg


 


 


Alain


Cédric
13 berichten
cédric fr

Bedankt Alain, ik heb het antwoord gevonden waar ik naar op zoek was. Ik zal foto's plaatsen als mijn aquarium klaar is. Nu heb ik alleen de tegels geassembleerd, ik moet nog de houten omlijsting maken voordat ik met het vullen begin en alles wat erop volgt...

 

Hier is het uiteindelijke ontwerp van hoe het eruit zal zien, alleen geschilderd in het zwart en in 96l:

 

https://www.google.fr/imgres?um=1&hl=fr&sa=N&biw=1360&bih=624&tbm=isch&tbnid=c8hxeCTZ41fEPM:&imgrefurl=https://www.alittlemarket.com/meubles-et-rangements/aquarium_complet_en_bois_massif_blanc_eclairage_bleu-952323.html&docid=aehbrvJc5QEkGM&imgurl=http:/galerie.alittlemarket.com/galerie/sell/34825/meuble-aquarium-aquameuble-bois-massif-t-952323-aquameuble-iii-838fb_big.jpg&w=1440&h=1674&ei=bxVCUe3zBYmvPOfVgMgO&zoom=1&iact=rc&dur=256&page=2&tbnh=149&tbnw=127&start=19&ndsp=30&ved=1t:429,r:25,s:0,i:175&tx=36&ty=76



Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.