Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Amazone-aquarium pleco

15 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Michel
470 berichten
michel fr
Tussen 10 en 12 uur per dag in één keer. pH tussen 6,5 en 7. Ik filter op turf om een pH van 6,5 te bereiken. Maar eerst moet je de Kh onder 4 brengen met osmosewater. Michel
patrice
17 berichten
patrice fr
Kan je kraanwater gebruiken om een aquarium te vullen?
patrice
17 berichten
patrice fr
ik heb een analyse gedaan van het kraanwaterph 7no3 25no2 0gh 25kh 40cl2 10
Michel
470 berichten
michel fr
Voor een Amazonebewoner is een GH tussen 5 en 10 nodig. Om het goed te doen zou men een derde leidingwater moeten gebruiken en de rest osmosewater. Afhankelijk van de dierenwinkel is het mogelijk om gratis osmosewater te krijgen bij een aankoop. Ook de nitraten zijn te hoog. Ik heb een osmoseapparaat van 75 GPD gekocht voor 60€ bij Groupe Optima.fr. Ik verzamel 10l osmosewater in 1 uur. Het verkregen water heeft 0 GH, KH 0. Ik verander ongeveer 30L per week. Dit voorkomt het transporteren van waterflessen. Ik gebruik GH+ zouten om de GH op 6 te houden in het aquarium.
patrice
17 berichten
patrice fr
hallo kunt u mij informatie geven over omgekeerde osmose, welk model, hoe installeer je een omgekeerde osmose systeem
patrice
17 berichten
patrice fr
Ik heb neonbuisTUBE OSRAM LUMILUX HO 54w/865 - 115 cmwat denkt u ervan?
Michel
470 berichten
michel fr

BonjourUn osmoseur s'installe sur une arrivée d'eau pour machine à laver.Il y a des osmoseurs à 3 ou 4 étages de filtration , pour l'eau douce les 3 étages suffisent. La capacité de filtration est calculée sur 24h et en gallons 50,75 et 100 GPD soit environ 200L/j,300L/j et 400L/j.Perso j'ai pris le 75 cela me suffit.Par contre il faut absolument acheté un testeur de conductivité pour vérifier la qualité de l'eau à la sortie de l'osmoseur. J'ai pris un ensemble cher Amazon avec pH mètre.20€Michel
Michel
470 berichten
michel fr
Groupe.optima.fr verkoopt ze. Dierenwinkels ook, de prijzen zijn ongeveer hetzelfde. Gezien het uiterlijk van de apparaten, vraag ik me af of ze niet allemaal van dezelfde fabrikant komen. Ik heb het bij Optima gekocht vanwege een probleem met te weinig druk op mijn machineaansluiting, ze hebben binnen 24 uur geantwoord en de oplossing gegeven. Het materieel kwam klaar voor gebruik aan.Michel
patrice
17 berichten
patrice fr
que pensez vous de ce modèle d'osmoseurOsmoseur Watsea pour aquarium chez zoomalia
Michel
470 berichten
michel fr
Le 100 GPD est très bien .Michel
patrice
17 berichten
patrice fr
Ik ben op zoek naar een CO2-kit voor mijn 360-liter aquarium, zijn er meningen over een product? Wat denken jullie van de JBL U501 en U502 modellen?
Michel
470 berichten
michel fr
Je n'utilise pas de diffuseur CO2. Avec un pH de 6.5 et un kh de 2, le taux de CO2 est de 20 mg/l ce qui est impeccable pour un amazonien.Sur le site aquachange il y a plein d'avis sur les kits CO2 .Michel
patrice
17 berichten
patrice fr
J'ai un botia et un labeo bicolor depuis pal mal d'année ils n'ont pas changé de taille , quels poisons peut t'on rajouter
Michel
470 berichten
michel fr
Hallo Patrice. Het beste is om een kijkje te nemen op de website aquachange. In het tabblad fauna vul je literinhoud, pH, Gh, temperatuur in. Bovendien laat de site het automatisch downloaden van de meststoffencalculator toe, zeer handig. Michel
patrice
17 berichten
patrice fr
ik dacht aan Betta, Gourami's, Colisa, sommige Barbus en Puntius, evenals Rasbora en Kryptopterus
Michel
470 berichten
michel fr
Alle baarddragers zijn sterk evenals de glasmeervallen en de rasboras. Ik heb colisia gehad, zeer zeer breekbaar de meeste sterven aan zweren. Misschien door de kweekomstandigheden met veel antibiotica. Het zou beter zijn om te kijken naar particulieren die fokken voor levensvatbare exemplaren. Ik ga dwergcichliden proberen in plaats van de colisias.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.