Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Algen en opstarten aquarium

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Alan
3 berichten
alan fr
Hallo, nu is het bijna 15 dagen (een beetje minder) geleden dat ik mijn aquarium van 180 liter heb gekocht en gevuld. Ik heb me geïnformeerd en weet dat ik minimaal 3 weken moet wachten voor de stikstofcyclus en ik moet vermijden om het water te veranderen. Ik heb 7 kleine plantjes in mijn aquarium met voedzame bodem, en mijn probleem is dat er sinds een paar dagen bruine en groene draadalg zijn verschenen... Ik aarzel om JBL algol te gebruiken en 30% van mijn water te veranderen, aangezien ik nieuwe planten heb besteld omdat ik denk dat het misschien niet genoeg beplant is voor zo'n groot aquarium, ik zou graag jullie advies willen hebben?
Alan
3 berichten
alan fr
Hallo, oké, hartelijk dank, lopen mijn planten geen risico op "verstikking" door de algen? Aangezien de bruine algen erop komen, ben ik daar bang voor. Wat betreft het koolfilter, ik heb het Juwel Bioflow M filter en het koolfilter gaat 1 maand mee (dat staat erop vermeld)
Michel
470 berichten
michel fr
Persoonlijk gebruik ik de koolstoffilter alleen nadat ik medicijnen heb gebruikt, gewoon om het evenwicht van het water te herstellen. Voorlopig zijn je planten nog niet volledig geworteld; je moet ongeveer een maand rekenen afhankelijk van de soort, daarna zullen de algen verdwijnen. En misschien verschijnen er enkele slakken, meestal poelslakken, dat is een goed teken. Met vriendelijke groeten, Michel
Alan
3 berichten
alan fr
Oké, bedankt Michel, ik heb al enkele slakken die verschenen zijn, dus dat stelt me gerust. Ik heb nog een vraag: mijn water is heel hard en heeft een hoge PH, ik heb 20 liter osmosewater gekocht in de dierenwinkel. Moet ik wachten tot het einde van de stikstofcyclus om mijn PH te balanceren en de hardheid van mijn water te verminderen? Ik heb gelezen dat het beter is om te wachten, zodat het proces niet verstoord wordt, ik vraag om bevestiging.
Michel
470 berichten
michel fr
Exactement ne rien toucher tant que le cycle n'est pas fait. Par contre het osmosewater doet de pH niet dalen, het vermindert de gh en de kh. Voordat je de pH kunt verlagen, moet je de kh tot maximaal 4 reduceren. Na filtratie over turf kan je pH dalen, ik ben van 7.5 naar 6.5 gegaan met 400g turf voor iets meer dan 200l. Truffaut biedt elke dinsdag 20l osmosewater aan, Gamm Vert geen hoeveelheid als je meer dan 5€ uitgeeft en Animalis 40l gratis voor 10€ aan uitgaven.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.