Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Advies nodig

4 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
William
38 berichten
william fr


Hallo iedereen,

Voordat ik twee vragen stel, wil ik eraan herinneren dat ik een aquarium van 190 l heb dat nu ongeveer 2,5 maand geleden is opgezet. Het is momenteel bevolkt met enkele platy's + baby's, 3 luipaardcorydoras, 4 neonvissen, 3 gourami's en nog wat anderen (dat is alles wat ik over heb na de verwoestingen van de witte stip ziekte, de helft is overleden), allemaal met plastic planten (voorlopig). Ik heb een EHEIM pro III 2073 "1050 l/h" pomp, ingesteld op halve kracht (tussen 500 en 600 l/h).

Sinds enkele dagen is mijn water een beetje groenachtig. Waaraan kan dit liggen? En vooral, hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb nog een klein probleempje. Mijn water is gevuld met kleine zwevende deeltjes waardoor het niet erg mooi is. Is er hier ook een oplossing voor? Iets om te doen om dit te verhelpen? Want het is waar dat het niet erg mooi is!

Ter informatie, ik doe alles wat nodig is. Waterverversing elke week, schoonmaken van de pomp eens per maand, het bodem afhevelen 1 keer per week.

Nogmaals bedankt voor jullie advies.....

Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr

Hallo William,

allereerst "verwijder" de plastic planten en zet er natuurlijke planten in.

Vang het water op dat uit het filter komt, voordat het terugkeert in het aquarium, om te zien of de deeltjes niet daarvandaan komen; verlaag indien nodig de stroomsnelheid nog meer.

Dan, wat betreft de kleur van het water, je hebt misschien last van groen water (dit kan ontstaan door direct zonlicht of worden meegebracht bij de introductie van de vissen);

in dat geval is er slechts één remedie: het toevoegen van een U.V.-lamp (30 W.) aan de uitgang van het filter, permanent aan voor 1 week, daarna 2/4 uur per dag, en het vervangen van de filterwatten.

Aquariumvriendelijk.

William
38 berichten
william fr

Bedankt Jean-Pierre, ik zal je advies bestuderen.

William
38 berichten
william fr
Hallo Jean-Pierre,En tot nu toe, zonder iets te doen, lijkt het water zichzelf op te helderen, het is bijna niet meer groen. Ik zal dus nog even wachten met investeren in een UV-lamp, want dat is toch niet goedkoop. Ik heb een vraag. Ik zou graag "bamboe"-achtige planten in mijn aquarium willen zetten (die ik in een dierenwinkel zal kopen), 2 of zelfs 3. Ik vraag me af: hebben bamboes een voedzame bodem nodig? Ik vraag dit omdat ik er een in een pot heb zonder iets erin behalve water, en hij ziet er prachtig uit.Dus mijn tweede vraag: hebben ze een toevoeging van CO2 nodig? Een aquariënhobbyist vertelde me dat hij was gestopt met het toevoegen van CO2 aan zijn planten omdat het ze deed sterven, en sinds hij gestopt was, deden ze het veel beter.Dus ik weet het niet zo goed.Ik wacht dus op jullie advies.Bedankt nogmaals....
Jean-Pierre
404 berichten
jean-pierre fr
Goedenavond William, als je bamboe wilt plaatsen, moeten ze op de bodemgrond gelegd worden (in het geval van voorbereide bamboe) en daarna bedekt met zand. Geen CO2. Als je bamboe plaatst (wat overeenkomt met een biotoop voor bijvoorbeeld gourami's), kun je die niet bedekken, dus je moet rekening houden met het compenseren van waterverdamping (wat het wisselen van water niet vervangt). Wat betreft de persoon die problemen had met CO2, moet je niet vergeten dat het in de gaten gehouden moet worden door een automatische pH-meter en dat het het water zal verzuren; dus wees voorzichtig. Aquariumliefhebbend.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.