Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Advies nodig na adoptie van niet gespeende kitten

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Emilie
1 berichten
emilie fr


Hallo,

Ik wilde even een discussie starten, want ik heb een klein kitten geadopteerd dat nog niet gespeend is, mijn vriend heeft het meegenomen nadat hij het op zijn werkplek had gevonden. Sinds we het hebben (dat is nu een week) is het kleintje lief, het eet zijn paté (die ik meng met zijn kittenmelk omdat hij de fles niet nam) en dan doet het zijn behoefte in zijn kattenbak nadat ik het hem heb getoond en eraan gewend.

De kleine problemen die ik tegenkom, hij bijt en krabt mijn hand zodra ik hem vast heb en hoe vaak ik ook zeg "NEE", "BIJT NIET", "KRAB NIET", hij gaat door en het probleem is dat ik helaas verkeerd heb gereageerd toen hij me echt pijn deed door te bijten of te krabben, ik heb hem een klein tikje op het hoofd gegeven, ik ben bang dat hij nu agressief zal zijn tegen mij :( Misschien maak ik me te veel zorgen, maar ik zou graag jullie advies willen hebben.

Hetzelfde toen ik hem de fles opnieuw gaf, hij nam het, maar hij deed me extreem veel pijn, hij krabde me tot ik huilde en ik werd een beetje boos en schreeuwde tegen hem. Ik weet dat ik dat niet had moeten doen, maar de pijn maakte dat ik reageerde en dan is het probleem dat ik snel schuldgevoelens had.

Kortom, ik ga begin volgende maand naar de dierenarts. Ik had toch graag jullie meningen en advies gehad. Ik hou van mijn kat en het stoort me dat we dit kleine conflict hebben over het bijten en krabben. (trouwens, ik heb speelgoed voor hem gekocht en heb ook krabspullen geplaatst)

Dat was het, heel erg bedankt. :)

Sophie
13 berichten
sophie fr

Goedenavond, zijn de zaken opgelost?

De kat beschouwt uw hand als speelgoed. Je moet 'nee' zeggen zonder verder uitleg te geven. 

Het is goed dat je speelgoed voor hem hebt gekocht.

Ik hoop dat jullie het goedgemaakt hebben en dat alles beter gaat.


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.