Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

60l aquarium welke vis?

6 antwoorden
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
Benoit
16 berichten
benoit fr
Hallo allemaal. Binnenkort krijg ik een aquarium van 60 liter. Ik heb een paar ideeën over vissen, maar ik weet niet of ze compatibel zijn. Ik had gedacht aan:
- 7 harlekijnrasboras
- 2 honinggoerami
- 4 Corydoras habrosus

En als jullie mij kunnen adviseren over enkele planten, want daar weet ik niks van.

Bedankt voor jullie antwoorden
Michel
470 berichten
michel fr
Hallo,De rasboras leven in een groep van tien of meer, in zoet water Gh tussen 2 en 8, pH van 6 tot 7.De gouramis leven in paren, Gh van 5 tot 12, Ph 6 tot 7,5.De corydoras leven ook in een groep vanaf 5, Gh van 1 tot 15, pH 6 tot 7,5.Door de Gh rond de 7 en de pH op 7 te zetten, zou het moeten lukken.Wat de planten betreft, dit hangt af van de dierenwinkels, enkele lage voor de voorgrond zoals Cryptocoryne bijvoorbeeld, Sumatraanse varen of Alternanthera rosafolia voor de achtergrond.Vermijd de vallisneria want die groeien enorm en overwoekeren snel het aquarium.Na het vullen van het aquarium moet je 1 maand wachten zonder iets in het aquarium te doen.SuccesMichel
Benoit
16 berichten
benoit fr
Dank u voor uw reactie! Ik denk eraan om raspora macumata te plaatsen in plaats van de arlequin omdat ze kleiner zijn.
Michel
470 berichten
michel fr
Hallo,Let op, de maculatas hebben zuurder water nodig met een pH tussen 5 en 6.5. Dus je moet eerst het water testen. Om de pH te verlagen heb je een filtratie over turf nodig, wat ik gebruik om een pH van 6.5 te bereiken. Makkelijk te doen in een grote bak met een externe filter, ingewikkelder in een interne filter.Michel
Benoit
16 berichten
benoit fr
Hartelijk dank voor uw antwoorden. En hoe zit het met de Galaxy danio's? Ik heb ze onlangs ontdekt en ik vind ze erg mooi.
Michel
470 berichten
michel fr
Leuke kleine vissen, niet moeilijk wat betreft water Gh van 5 tot 12, pH van 6 tot 7,5. Minimaal 6 om een mooie groep te hebben om naar te kijken, zoals alle Danio's zijn ze nogal actief maar geen probleem met gourami's.
Benoit
16 berichten
benoit fr
Geweldig, bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal dus kiezen voor een paar honinggoerami's, 7 danio Galaxy en 5 corydoras. Wat de planten betreft, ga ik verder informatie inwinnen.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.