Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

200l: Welke bevolking?

1 réponse
U moet ingelogd zijn om deze discussie te volgen of deel te nemen. Inloggen
genevieve
161 berichten
genevieve fr
<left>Hallo,</left><left>Ik ga een 200 liter aquarium installeren dat zal volledig uitgerust zijn (filter, verwarming en enorm beplant) maar ik zou graag willen weten welke vissen ik erin kan doen?</left><left>Ik zou graag een koppel "grote" vissen willen en veel kleine vissen.</left><left>Eerst ga ik mijn vissen uit de 54 liter overzetten naar de 200 liter</left><left>Dus er zullen zeker in de 200 liter zijn</left><left>- 6 kersenbarbelen</left><left>- 6 panda corydoras</left><left>- 1 vrouwelijke colisa</left><left> </left><left>Ik hou erg van parelgourami's of blauwe gourami's.</left><left>Ik had gedacht aan zoiets als:</left><left>- 6 kersenbarbelen (misschien hun school vergroten?)</left><left>- 12 panda corydoras (of meer of minder (ik heb er al 6))</left><left>- 1 koppel of harem colisa lalia of als mijn vrouwelijke lalia alleen kan blijven</left><left>- 1 koppel parelgourami of blauwe gourami of een ander "groot" vissoort</left><left>- harem van zwaarddragers of guppy's of platy's</left><left>- red cherry garnalen</left><left>- school neon tetra's</left><left>(of) en</left><left>- school roodneuzen</left><left> </left><left> </left><left>bedankt en een fijne dag</left>
Alain
259 berichten
alain fr

Bonjour,

 

1°)  Een aquarium van 200L is een zeer goed volume voor een gemeenschapsaquarium. Het stelt je in staat om de leefzones (oppervlakte, midden, bodem) goed te onderscheiden en deze te bevolken zonder dat de vissen het gevoel van groep verliezen en zich op een ongeordende manier mengen.

2°) Voor de bevolking heb je een beperking want het gaat eerder om een aanvulling van de populatie als je al Puntius titteya, Corydoras panda en een vrouwelijke Colisa lallia hebt. Een uiteenlopende mix in dit volume zou naar mijn mening een hinder zijn voor de esthetische kwaliteit van het geheel.

De aanwezigheid van de vrouwelijke Colisa en jouw wens om een koppel Trichogaster te plaatsen zal een probleem creëren. Colisa's zijn vissen die moeten leven in aquaria waar zij de "dominante" soort zijn. Echter, ze worden vaak gedomineerd door grotere of nerveuzere vissen dan zijzelf, zeker wanneer het om vissen van dezelfde familie (Colisa/Gourami) gaat. De mannelijke Gourami's zijn vissen die het niet kunnen verdragen om hun ruimte te delen met andere soortgenoten. De vrouwelijke Colisa zal natuurlijk zijn favoriete doelwit zijn.

Dus, als het aan mij lag, zou ik bij de basis van je huidige populatie blijven en dat zou worden:

- De huidige 6 Corydoras panda + 6 andere voor de bodem.

- De huidige 6 Puntius titteya + 4 andere voor de lagere midden zone.

- Een groep van 15 Rasboras hengeli (Trigonostigma hengeli) voor de midden en hogere midden zone.

- Of een mannelijke Colisa lallia voor de vrouw die je over hebt, of een koppel Trichogaster leeri wat beter is dan de blauwe omdat de mannetjes daarvan bijzonder agressief zijn jegens elkaar, de vrouwtjes en mogelijk met de rest van de populatie omdat ze extreem territoriaal zijn.

 

De blauwe Neons (Paracheirodon innesi) leven in koel water (22°C) en zijn daarom geen vissen die passen bij de anderen die de voorkeur geven aan water van 25°C.

De Xiphophorus helleri zijn te actief en vooral nomadisch. Ze frequent allerlei zwemzones en verstoren de eenheid van de andere groepen om de overige vissen in harmonie te laten leven.

 

Zo zul je (afgezien van de Corydoras panda) geografische eenheid (Azië) hebben en een compatibele populatie.

 

Alain

 


Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord
De Zoomalia-appli Met Family'z verdien je +50 punten bij elke bestelling en profiteer je van realtime meldingen voor het volgen van bestellingen
De Zoomalia-appli Boost je poesje met de Zoomalia app! +1000 punten voor het downloaden en +50 punten voor elke bestelling.