Een nieuwe identiteit voor de Stichting 30 Millions d’Amis
Belangrijke gebeurtenis aan het begin van het jaar 2018 in de wereld van de dierenrechten, de Stichting 30 Millions d’Amis presenteert haar nieuwe logo!
Het behoudt de fundamenten, namelijk de rode kleur en de nadruk op het cijfer "30", maar benadrukt vooral de bestaansreden van de stichting: de bescherming van dieren.
Sterker nog, op de voorgrond vinden we het cijfer "30", maar nu op een andere manier gebruikt. Het centrum van de normaal ronde nul geeft plaats aan de silhouet van een hond, terwijl de contouren van ditzelfde cijfer de armen van een mens voorstellen die het dier beschermen en omhelzen. Het toont een medeplichtige en zorgzame relatie tussen mens en dier.
Een ander symbool is het ras van de hond dat heel herkenbaar is en put uit de emblemen van de stichting door eer te bewijzen aan Mabrouk, Mabrouk Junior en Mabrouka, Duitse Herders die op hun beurt onlosmakelijke mascottes zijn geworden van 30 Millions d’Amis.
Tot slot is de onthulling van dit nieuwe, zeer symbolische visuele identiteit ook de ideale gelegenheid om haar gevechten en missies ten behoeve van dieren in de schijnwerpers te zetten: Beschermen, Redden, Verdedigen, Opvangen, Wetgeven en Bewustmaken.
De Stichting 30 Millions d’Amis
Opgericht in 1976 door een paar dierenliefhebbers toegewijd aan hun verdediging, was 30 Millions d’Amis eerst en vooral een cultshow volledig gewijd aan dieren. Gezien de belangrijke boodschap, werd er in 1978 een tijdschrift gelanceerd, gevolgd door de oprichting van een vereniging in 1982, de Association de Défense des Animaux de Compagnie (ADAC). Uiteindelijk werd de ADAC in 1995 de Stichting 30 Millions d'Amis en werd erkend als een organisatie van algemeen nut.
Marine D.