De indringende campagne van 30 millions d’amis tegen het achterlaten van huisdieren
Met de zomer in aantocht en de start van de vakanties onthullen dierenbeschermingsorganisaties hun zomercampagne om het grote publiek bewust te maken van het achterlaten van huisdieren, wat in deze periode van het jaar op grote schaal gebeurt. Om in termen van cijfers te spreken, worden in Frankrijk meer dan 100.000 dieren achtergelaten, waarvan 60.000 in het zomerseizoen alleen.
De campagne van de stichting 30 millions d’amis, uitgebeeld door een clip geregisseerd door Xavier Giannoli, is bijzonder aangrijpend en emotioneel.
In tegenstelling tot traditionele campagnefilms die meestal het moment van het achterlaten in beeld brengen, ligt de focus hier op de onvoorwaardelijke liefde en de speciale relatie van een hond met zijn familie. We zien een duidelijke band, in de meest alledaagse momenten, maar ook in de belangrijkste. Een band die er altijd is, vanaf de adoptie tot aan de dood van de hond.
"Wanneer een hond zijn baasje achterlaat, is het niet om op vakantie te gaan"
Marine D.